tisdag 20 februari 2018

Veckans:

Besvikelse:
Bron. Jag gillade inte alls den här säsongen. För min del hade Bron faktiskt kunnat få säga hejdå efter första säsongen. Tycker inte att serien höll samma nivå, eller ens i närheten för den delen efter det. Den här säsongen var så oklar och "råddig" att den lämnade mig med mer frågor än svar. Förstår inte alls hur de två "skurkarna" hittade varandra och kom på den där idén? Eller hur två personer som Saga och Henrik med alla sina problem ens får fungera som poliser. Saga kommer ut från fängelset efter ett år inlåst dömd för att ha dödat sin egen mamma och blir därefter knivhuggen och får gå tillbaka till jobbet dagen därpå. Really?

Lunchsällskap:
Jonski. Åt lunch med henne igår på Fratello och pratade igenom livet lite. Hon väntar en minismula i sin mage och det är så himla roligt och fint. Så bäst! Nu har hon dessutom släppt nyheten på bloggen.  Inget mer smusslande med alkoholfritt vin här inte. <3

Utflykt: 
Antagligen min lilla jobbresa till Stockholm på torsdag. Ska bo på Birger Jarl och skutta på möten. Kanske även tar en liten svängom till favoritbutiker som inte finns här.

Plats: 
Isen. Älskar när man kan gå på isarna i stan med Milla. Kasta frisbee och hon får springa lös. Finns ju inga regler på "internationellt vatten" hehe.

Person:
Hmm. Det är bara tisdag än så länge. Men okej, veckans person är min kompis FZ som jag bland annat får träffa på torsdag.

Låt:
Älskar den här låten exakt lika mycket som när vi träffades för ett år sedan.

TV-serie:
Fab 5 på Netflix. Fem härliga gaymän som styr upp amerikanska straighta killars liv. Älskar´t.

Önskan: 
Piece and quiet

Helgplaner:
Ingå. Ingå. Ingå.

Glädje: 
Lönedag. Vem blir inte glad av lönedag? Den där fluffiga nissen Magnus Uggla har till och med tillägnat dagen en hel sång (Kung i baren).

Fundering:
Undrar hur många som har "Allmaktåttengil" som wifilösen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar