måndag 5 februari 2018

Helgeriet

Helgen började lite tidigt med jobbmiddag på Gajin och därefter drinks med Svenska Teamet på YesYesYes. Har inte varit en del av Team Sverige på BW sedan juni så det var mysigt att få hänga med sitt gamla dreamteam lite igen. Gillar dessutom både Gajin och YesYesYes. Dessutom är det bra ställen att gå till när man är utan Niki. Han gillar varken Asian fusion (how is that possible?!) eller vegetariskt. Är du dock ett fan av båda ovan rekommenderar jag båda restaurangerna starkt.
Äh, man blir ju så glad av de här. 
 Fredagen började med chiapudding (1 dl mandelmjölk och 2msk chiafrön som får stå över natten som på morgonkvisten får lite valfri frukt på sig). Bra uppfinning det där. Hade gärna haft lite vaniljpulver i och men har inte hittat det i Finland. Någon som vet? 
 Jobbade hemifrån och ritade på idéer och planerade olika saker till sprinten (kö för devare att utveckla). Vid lunch var jag ute med min oreangea terrorist som ville ha med sin boll.
Mot kvällskvisten ställde jag och Niki in kvällens middag pga av att lokaltrafiken stod stilla och åkte till Ingå istället. 
Lagade spaghetti med köttbullar i tomatsås. Ser ju lite speciellt ut här men jag lovar att det var gott. 
 Sen spelade jag Sims. Mitt par har den här helgen fått fyra barn. När det fjärde föddes grät det äldsta barnet för att hen inte ville ha fler syskon. Förlåt. Så nu har jag två arbetslösa vuxna med fyra barn. Fuskade nämligen lite (motherlode still works) och gjorde min familj filthy rich. Nu satsar jag på att överutbilda dem och skaffa ännu fler barn. Hur många kan man egentligen ha? Ända problemet är att mannen i huset råkade bli "åldring" tidigare idag. Överväger en skilsmässa. 

Hade även fest häromdagen Kom massa gäster som jag inte alls hade bjudit in. Agneta Bergman, mamman i familjens bästa vän kom såklart också dit. Hon är superweird. Ringer alltid mitt i natten och vill komma över och hänga. Konstigt nog vill hon också alltid hälsa på just under förlossningar. Tänker att denna fiktiva kvinna är lite av en bugg?

Många som frågar varifrån jag fick Sims. Inte så svårt. Man googlar Sims och hamnar på Origin. Betalar för det hela och laddar ner och installerar. Klart.
 Ingå var så kallt och vackert. Önskar bara att isen ska bli ordentligt hård så att man kan skida runt på den. Hoppashoppas. Det händer tyvärr inte varje vinter. 
 Imorse körde vi hem tidigt. Niki skulle nämligen jobba. Mina tulpaner hade börjat leva sitt eget liv.
 Milla var lite trött. Ville helst ligga i sängen med alla fyra tassar i vädret.
 Fick till slut ut henne på långpromenad.
 Hon tog såklart med en leksak. Den här gången en lågprisfrisbee
 Tölöviken <3
 Vår granne Borgbacken är så tyst så här års. När vi flyttade in för nästa exakt ett år sedan hade vi ingen aning om att vi några månader senare skulle få höra väldigt mycket "iiiiiiiiiiiih, ooooooooh aaaaaaaaaah" från den där kullen. Lite fint. 
 Nu hänger jag här. Efter en sväng till svärmor på Skatudden och häng med Nikis bror Seba, Linda och deras Albin-bebi. 
He va he. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar