tisdag 15 april 2014

Busseriet

Skulle lämna Milla till mitt ex för en kväll och han bor lite utanför stan. I vanliga fall brukar han hämta henne eftersom han till skillnad från mig äger en bil men idag tog jag bussen. Åker väldigt sällan buss så äger inget busskort. Hoppade på bussen och sträckte fram en 20:a till bussisen. Sen babblade han på massor på finska och jag förstod ingenting. Fyra stationer tog det innan en kvinna till slut kom fram och översatte att
1. Han var sur över att jag saknade busskort och 2: han ville veta om jag tänkte åka långt. Nu kan man ju tycka att jag borde ha förstått det här med tanke på att jag faktiskt har bott här i sex år. Men grejern var att han blev surare ju mer jag svarade på engelska, när jag bytte till svenska blev han ännu argare och franska gick han inte heller med på. Men blev så störd på att han var otrevlig men ännu mer störd på resten av passagerarna som bara satt apatiskt och stirrade på mig. Väluppfostrade..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar